Sider

torsdag den 5. januar 2012

søvnløs.. endnu engang.

Det er ingen hemmelighed at jeg altid har haft lidt svært med at sove. Men nu har jeg gået hele ferien igennem, med et gennemsnit på ca 3 timers søvn. Det er foruroligende. Begynder selv at blive bange for at der er noget helt galt.
Var også sammen med Sofie i dag (eller "i går", hedder det vel). Vi lavede musik. Men jeg fortalte hende at jeg ikke har sovet næsten hele ferien. Hun blev bekymret for mig. Sådan rigtig. Hun fik sagt over 10 gange i løbet af de timer vi var sammen, at jeg skulle søge læge. Hun er så sød.
Men i dag/aften/nat.. kald det hvad du vil, startede det faktisk ret godt med at sove. Faldt i søvn allerede kl 22.00 (ca.). Men SELVFØLGELIG skulle jeg da allerede vågne igen kl 00.30, uden at kunne falde i søvn igen. Så fedt.

Så jeg har i disse sene nattetimer, været rundt på adskillige hjemmesider for at finde en mulig grund til min søvnløshed (som med et fint udtryk hedder "Kronisk Insomni). Her er noget af det jeg fandt:
    "En almindelig årsag til langvarige søvnproblemer er depression, og det er derfor specielt vigtigt at undersøge eventuelle psykiatriske lidelser. Smertetilstande, hjertesygdomme, kløe, og natlig vandladning kan også forstyrre søvnen."
"Almindelige årsager til søvnløshed er:
Stress
Angst
Depression"

Så når min mobil engang gider at virke igen, vil jeg ringe til min læge for at se om der er noget han kan gøre for at hjælpe. Eller om han i det mindste kan hjælpe med at finde årsagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar