Sider

torsdag den 5. januar 2012

Nyt band

Som jeg også skrev ganske kort i mit tidligere inlæg, var jeg sammen med Sofie i dag. Vi har startet vores eget band sammen med en som jeg har haft kontakt med i et stykke tid.
Vi har valgt at kaste os over Elektronisk Rock, fordi det egentlig rammer vores fælles musiksmag rimelig godt. Og vi er alle meget store fans af bands som VETO, Turboweekend, Nine Inch Nails osv, så der er masser af inspiration at hente der.
I dag gik vi i gang med to sange, som Sofie fik skrevet på under 5 minutter. Og det er faktisk meget gode tekster. Hun har et fantastisk talent.
Fik også hørt hende synge for første gang i dag, og hold da kæft, hvor har hun da en lækker stemme. Og den er også så unik. Ikke bare den sædvanlige lyse, høje, fine og skrøbelige pigestemme, som så mange piger har. Der er så meget mere power over hendes stemme. Kan ikke forklare det. Det skal opleves!

Vi har valgt at kalde vores band for "Purgatory". Dels fordi det er et mega sejt ord og dels fordi betydningen af ordet er meget fed. På dansk hedder det "Skærsilden". Men det lyder jo bare dumt. hæhæ.
Men til dem der ikke ved det, er det det stadie efter man dør, hvor det bliver afgjort om man skal i Himlen eller Helvede.

Og lige til at slutte af, synes jeg da at i skal have et Nine Inch Nails citat. Det er fra sangen "Heresy":

"Your god is dead, and no one cares. 
If there is a hell, I'll see you there"
- Trent Reznor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar