Sider

lørdag den 21. maj 2011

cutting.

Jeg har lige overstået en ret så fucked samtale på facebook, som satte en masse tanker i gang:

Hende: Hej :)
Mig: Hey :)
Hende: Hvad laver du?
Mig: Sidder og spiller guitar :) Hvad med dig?
Hende: Hyggeligt :) Jeg har kærestesorger, og har skåret i mig selv, hvor man ikke kan se det.
Mig: trist
Hende: ja
*hun går offline*

Nu sidder jeg så bare lidt og tænker på om hun bare valgte at skrive det til mig, fordi hun lige synes hun skulle fortælle det til en eller anden random eller noget? Og ja! Jeg er random, for kan ikke huske hvornår jeg sidst har talt til hende. Og selv dengang snakkede vi ikke engang særlig godt sammen. Så jeg undrer mig meget over, hvorfor jeg lige skulle have det smidt i hovedet? For som jeg ser det, må det vel være noget personligt, som man kun fortæller sine nærmeste eller slet ikke fortæller nogen? Medmindre hun vel bare er ude efter opmærksomhed?

Ja, jeg ved godt at der er mange cuttere derude, og mange sikkert har en god grund til det de nu gør. Men jeg har aldrig forstået det. Men jeg vil heller ikke blande mig i det, for det må være den enkeltes eget valg.

Jeg har også fundet frem til at der er to forskellige slags cuttere: Dem der gør det, fordi de ikke synes de har noget valg og fordi den fysiske smerte får dem til at glemme den psykiske. Og så er der dem som egentlig bare vil have opmærksomhed.

Ved godt at jeg måske ikke har helt ret i det jeg lige har skrevet, men det er i hvert fald sådan jeg har opfattet det.

Håber ikke at der er nogen som føler sig trådt på ved at læse dette.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. det lyder som om hun er en af dem der cutter for opmærksomhed. "rigtige" cuttere fortæller det ikke til hvem som helst. eller okay.. størstedelen af dem gør i hvert fald ikke. og mange der cutter snakker kun med deres allernærmeste om det, eller også holder de det helt for sig selv. måske har hun ikke engang cuttet rigtigt, men siger at hun har gjort det "et sted hvor ingen kan se det" fordi at der så er ingen der kan se "beviserne", men hun får den opmærksomhed hun vil have alligevel. hvor er det lame. jeg kan virkelig godt følge dig.

    SvarSlet