Sider

torsdag den 9. september 2010

About the words we say..

Okay, nu kommer der noget som jeg har tænkt over i virkelig lang tid, og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste som har haft disse tanker, og er sikkert heller ikke den første der skriver om det.
Men jeg har på fornemmelsen at de ord vi nogle gange siger til hinanden er ved at miste sin betydning, og at det egentlig kun er de allerfærreste, som er helt ærlige over for de folk som virkelig betyder noget i deres liv.
For eksempel, når en man holder af og stoler på kan se at man er nedtrykt og ked af et eller andet, og spørger hvad om der er noget galt er svaret 8 ud af 10 gange noget i retning af "Nej, jeg har det fint nok" og så kommer det klassiske falske smil, som vi alle kender så godt. Det er da selvfølgelig okay, hvis man ikke gider at snakke om det, hvis der er noget, men så kunne man jo bare sige det i stedet for!
Og ord som "Jeg elsker dig", "Du er min bedste ven/veninde", "Savner dig" osv. er fuldstændig ved at miste sin betydning. Folk slynger nærmest bare omkring sig med de ord, uden egentlig at tænke over deres betydning.
Der er også så mange der altid tager den lettest mulig vej, når de skal fortælle noget vigtigt. De skriver en sms. Hvor lavt er det ikke lige?! Nu har jeg været ude for at to af mine ex-kærester har slået op via mobilen eller msn. Og hvis man virkelig er så svag at man ikke kan slutte det på en ordenlig måde, kan man lige så godt lade være med at melde sig ind i forholdet til at starte med! Seriøst? Er det virkelig så svært at mødes eller i det mindste bare ringe til hinanden? Man kommer jo til at hade personen efter sådan noget.

Men det der pisser mig allermest af er at jeg ikke er en skid bedre selv, i forhold til det med at sige ting man i virkeligheden ikke mener. Og skælder tit mig selv ud over hvorfor og hvordan jeg kan være sådan et røvhul over for de personer jeg holder af! Er verden virkelig kommet til det punkt hvor folk er blevet mere eller mindre ligeglade med hinanden?
Håber det virkelig ikke.
Håber egentlig at jeg bare skriver i tåger, fordi jeg er sur på verden over et eller andet.
Men tror det ikke helt.

Dagens sang: Kashmir - Lampshade

Ingen kommentarer:

Send en kommentar